Business controller | Hoofd administratie

Persoonlijke gegevens

Bedrijven en organisaties helpen met een oplossing voor hun vraag of probleem op financieel administratief gebied. Advies geven. En meedenken met de organisatie. Dat zijn de dingen die het voor mij leuk maken om te genieten van een opdracht. Trots zijn op mijn werkzaamheden, daar ga ik voor!

Een paar kernwoorden die bij mij passen zijn: probleemoplossend, adviserend, integer, eerlijk, persoonlijk, motiveren en humor. In mijn vrije tijd ben ik bezig met wielrennen en mountainbiken en om tot rust te komen lees ik graag een boek of ik kijk naar een leuke film.

Ik heb ruim 20 jaar werkervaring op financieel administratief gebied opgedaan bij diverse bedrijven in verschillende functies. Sinds oktober 2016 heb ik besloten om te starten als financieel interim professional.

In mijn eerdere functies ben ik verantwoordelijk geweest voor: maand- en jaarafsluitingen, budgetteren en forecasten, het opzetten en inrichten van nieuwe administraties, leidinggeven aan financiële afdelingen, ontwikkelen van (management)rapportages, procesverbeteringen en ERP implementaties met betrekking tot het financiële gedeelte.

Nieuwe IT ontwikkelingen vind ik een extra aanvulling om toe te passen tijdens mijn werk. Verder heb ik een uitstekende kennis van Excel, en dat komt vaak goed van pas bij het ontwikkelen van rapportages.

Om u goed van dienst te kunnen zijn, beschik ik verder over de volgende competenties:

 Aansturen en professionaliseren van een team.
 Inrichten financiële administraties.
 Verbeteren (financiële) processen.
 Ontwikkelen (management)rapportages en de analyse daarvan.
 Maand- en jaarafsluiting.
 Budgetten en forecasts.
 Uitstekende kennis van Excel.
 Ervaring met ERP implementaties.
 Ervaring met diverse systemen: Twinfield, Accountview, Salesforce, Exact, DBS, SAP, Navision.
 Werken in de cloud (Twinfield en Salesforce).

01 09 2018
€ 56-70 per uur
24-40 uren per week
Business controller Hoofd administratie Financial controller

Kennis & Vaardigheden

Accountview Afas Caseware Exact Exact Globe Excel Hyperion Microsoft Dynamics NAV SAP Twinfield Visio
Bouw & vastgoed Handel Retail Verhuur Zakelijke dienstverlening
Budgettering Business analysis Business control Business planning ERP-implementatie Financial analysis Financial control Forecasting Interne en externe rapportages Jaarrekeningenwerk Management accounting Managementadvies Managementondersteuning Planning & control
Dutch GAAP

Relevante werkervaring

Controller

Daarnhouwer in Zaandam
februari 2017 tot mei 2017

Taken en verantwoordelijkheden

De organisatie heeft een aantal veranderingen doorgevoerd in 2016, waarbij een aantal ervaren mensen zijn weg gegaan. Om de financiële administratie en de bijbehorende processen goed in te richten hebben ze mij als interimmer ingehuurd.

Ik heb het volgende gedaan:
Inrichten processen Purchase to Pay en Order to Cash.
Verbetering van de maandafsluiting.
Oplossen BTW problematiek binnen de organisatie. Dit is bij Daarnhouwer ingewikkeld in verband met buitenlandse handel.
Vereenvoudigen proces opstellen juiste BTW aangifte inclusief controle.
Achterstanden met analyses van balansposten opgelost.
Ondersteuning bij jaarafsluiting.
Aansturen afdeling financiële administratie.

Volledig profiel

Om het volledige profiel van deze kandidaat te zien dient u een account te hebben.