Business controller | Finance manager

Persoonlijke gegevens

Zeer ervaren interim manager.
Zowel in profit als non-profit. Brede ervaring, 15 jaar leidinggevende ervaring (tot 35 FTE).
Sterk in verandertrajecten, afdelingen weer op poten krijgen, aanbrengen structuur, optimaliseren processen, opleveren betrouwbare rapportages.
Laat organisaties/afdelingen beter functioneren.
People manager, hands-on, sterk analytisch, visie.
Motto is: met je hoofd in de wolken, met je voeten in je modder.

Dus zowel visie, richtinggevend, maar ook de handen uit de mouwen.
Krijgt de klus gedaan.

18 juni 2021
€ 71-85 per uur
0-40 uren per week
Business controller Finance manager Financial controller

Kennis & Vaardigheden

Afas Excel Hyperion SAP SAP Fico Twinfield
FMCG Olie, gas & energie Onderwijs Productie Retail Zakelijke dienstverlening Zorg & welzijn
Budgettering Business analysis Business control Business planning Due diligence Financial analysis Financial control Forecasting Interne en externe rapportages Management accounting Managementadvies Planning & control Project control
IFRS
Nederlands Duits

Relevante werkervaring

Hoofd Administratie, Financial controller

TSN in Almelo / Zwolle
juni 2015 tot mei 2017

Taken en verantwoordelijkheden

Hoofd administratie 

  • Dagelijkse leiding over afdeling (12 FTE)
  • Doorvoeren veel efficiency verbeteringen
  • Grote slag gemaakt in tijdigheid en kwaliteit periode-afsluitingen
  • Grote slagen gemaakt in het gehele debiteurenproces (van facturatie tot en met inning/beheer) 
  • Opzetten liquiditeitsprognoses voor alle BV’s
  • Afronden van administratieve splitsing in 7 aparte BV’s 

Financial Controller

  • Coördinatie gehele periode-afsluiting en rapportage aan moedermaatschappij
  • Coördinatie (deel-)begrotingen
  • Ondersteuning bij opzetten scenario’s toekomstmogelijkheden diverse BV’s 
  • Benoemen van mogelijkheden en onmogelijkheden daarin 

Werkgroepleider implementatie Afas / Nedap

  • Bij Afas implementatie verantwoordelijk voor invoering FA, Salarisadministratie en HR administratie 
  • Bij Nedap implementatie verantwoordelijk voor invoering Backoffice, inclusief declaratie naar zorgverzekeraars/zorgkantoren 

Faillissement TSN Thuiszorg (overige delen zijn doorgestart)

  • Inrichten dataroom
  • Voorzien van curator van alle gewenste financiële informatie om faillissement goed af te kunnen wikkelen

Volledig profiel

Om het volledige profiel van deze kandidaat te zien dient u een account te hebben.