Financial controller | Business controller

Persoonlijke gegevens

Ik ben analytisch sterk en ben niet iemand die zich berust in de status quo. Ik leg gemakkelijk contacten binnen de business en heb de kennis om de volledige P&C cyclus en financieel beleid uit te voeren. Doordat ik deze competenties bezit richt mij in eerste instantie op een positie als controller. Ik kijk op een abstracte manier naar diverse financiële- en bedrijfsprocessen en probeer altijd een manier te vinden om deze te verbeteren, vaak door middel van een innovatief of IT aspect. Hiernaast ben ik een controller die zich lang niet alleen bezig houdt met cijfers, maar de aansluiting zoekt met de operatie. Ik ben direct, open en eerlijk, houd van duidelijke communicatie en een uitdaging. Ik ben sportief, energiek en heb geen 9 tot 5 mentaliteit.

15 oktober 2018
€ 71-85 per uur
32-40 uren per week
Financial controller Business controller Projectcontroller

Kennis & Vaardigheden

Accountview Exact Globe Excel Microsoft Dynamics NAV SAP SAP Fico
Handel ICT Logistiek / transport Maritieme diensten Productie Techniek
Business analysis Business control Consolidatie Financial analysis Financial control Forecasting In control statement Interne en externe rapportages Jaarrekeningenwerk Managementadvies Managementondersteuning Planning & control Project control
Nog niet ingevuld
Nederlands Engels

Relevante werkervaring

(Project) Controller & Hoofd Administratie a.i.

YachtCloud / One Groep in Rotterdam
april 2018 tot heden

Taken en verantwoordelijkheden

De ONE groep zorgt voor de volledige automatisering van luxe jachten. Zij hebben als speerpunt advies geven over en installeren van high end audio- en videoapparatuur. Daarnaast verzorgen zij de complete IT oplossing voor deze schepen. YachtCloud levert en ontwikkelt softwareoplossingen voor dezelfde markt.

  • Verantwoordelijk voor het opzetten van de control en project control functie.
  • Het herinrichten van de AO. Naast het duidelijk neerzetten van een structuur voor GB rekeningen, het aanpakken van in-efficiency op betalings- en debiteurenbeheer heb ik een scanoplossing voor de inkomende facturen geïntroduceerd. Door dit alles is het aantal FTE’s teruggebracht van 2,6 FTE naar 1,6 FTE.
  • Er bestond geen maandelijkse P&L, deze is door mij opgebouwd en geïmplementeerd binnen de organisatie. Voor een inhoudelijk juiste P&L en projectadministratie heb ik een interne verrekenstructuur binnen de diverse entiteiten opgezet. Dit hield in het bepalen van een verrekenprijs voor uren naar projecten en het doorbelasten van OH kosten door middel van een duidelijke grondslag.. Met deze P&L heb ik ook percentage of completion geïntroduceerd.
  • De jaarrekening 2017 opgesteld waarbij eerst het jaar 2017 opnieuw is opgebouwd met de nieuwe interne verreken structuur. 
  • Er bestond geen inzicht in de project budgetten, het aantal lopende projecten, de actuele project cijfers etc. Ik heb de informatie hiervoor verzameld en heb door middel van Power Pivot en Power Query een dashboard met managementinformatie opgezet over de projecten zoals: budget vs. actual, alle kosten en opbrengsten tot op regelniveau door middel van drildown, outstanding invoices, aantal uren en top 10 leveranciers.
  • De financiële organisatie is in lijn gebracht met de business. Er is bijvoorbeeld een Project Start Formulier (PSF) geïntroduceerd en er vinden maandelijks reviews plaats met de projectmanagers. 
  • Leidinggegeven aan de finance afdeling (projectcontroller en een crediteurenadministrateur).

Volledig profiel

Om het volledige profiel van deze kandidaat te zien dient u een account te hebben.