Controleleider | Manager Internal Audit

Persoonlijke gegevens

Ik houd van een degelijke voorbereiding. Goed inlezen, informatie verzamelen en weten waar je het over hebt. Vervolgens een planning -waar voldoende flexibiliteit in zit- en een to-do lijst maken en dan aan de slag. Ik kan goed zelfstandig werken en kan ook als teamlid uit de voeten zolang de teamleden duidelijke taken hebben. Voortgang bewaken en feedback geven n.a.v. bevindingen zijn belangrijk voor mij. Ik leg de lat voor mijzelf hoog en ben pas tevreden als ik goed kan uitleggen wat ik heb gedaan zodat dat voor alle betrokkenen inzichtelijk en begrijpelijk is. Typerend is de feedback die ik nogal eens krijg, waaruit blijkt dat ik mijn werkzaamheden en wat daarmee samenhangt helder en gestructureerd vastleg.

01 mei 2019
€ 71-85 per uur
4-40 uren per week
Controleleider Manager Internal Audit

Kennis & Vaardigheden

Caseware Excel
Accountancy Financiële instellingen Handel Onderwijs Verzekeringswezen Zakelijke dienstverlening
Financial audit Governance Interne en externe rapportages Jaarrekeningenwerk Project control
Nog niet ingevuld
Nederlands Engels

Relevante werkervaring

Controleleider Audit a.i.

PKF Wallast in Woerden
november 2017 tot juni 2018

Taken en verantwoordelijkheden

Verantwoordelijk voor het plannen en uitvoeren van audits voor uiteenlopende cliënten in het midden- en kleinbedrijf.

Rapporterend aan: Engagement Partner

Taken in hoofdlijnen:

  • Plannen en uitvoeren van 1e jaars audits (daar waar nog geen audit dossier is) en reguliere audits bij cliënten van PKF Wallast.
  • Voeren van gesprekken met management/directies van cliënten van PKF Wallast om kennis te verkrijgen van de huishouding en haar omgeving.
  • Uitvoeren van interim controles (vaststellen van de opzet, bestaan en werking van de interne beheersing).
  • Opstellen van management letters en de bevindingen inzake de interne beheersing bespreken met het management van cliënten van PKF Wallast.
  • Uitvoeren van audits op complexe posten (m.n. onderhanden projecten en omzet).
  • Uitvoeren en aansturen van inventarisaties teneinde de juistheid van de voorraadaantallen vast te stellen.
  • Afronden van controles inclusief bespreken van de bevindingen uit de jaarrekeningcontrole met het management.
  • Aansturen, begeleiden en reviewen werkzaamheden van assistenten.

Resultaat:

  • Kwaliteit van de controledossiers verbeterd.
  • Advies uitgebracht aan cliënten met betrekking tot processen in hun bedrijven inclusief aangeven hoe processen kunnen worden verbeterd.
  • Bijgedragen aan de ontwikkeling van assistenten op het vakgebied door uitleg te geven en hun vragen te beantwoorden.

Volledig profiel

Om het volledige profiel van deze kandidaat te zien dient u een account te hebben.