Groupscontroller | Financieel directeur/CFO

Persoonlijke gegevens

Zeer ervaren finance professional met een ruim aantal jaren werkervaring binnen het vakgebied Finance, Accounting, Controlling en Advisering. Kennis heeft hij op de gebieden business controlling op alle niveau's, financial management, financial controlling, algemeen management, implementatie software toolings, procesverbeteringen, treasury en cost reduction programmes. Hij is bekend met vele ERP systemen, zoals NAV 2009, NAV 2013, SAP, Oracle, AccountView, Exact, FIS, BPCS, Cartesis, Clime, Tagetikm Crystal Reports en zeer ervaren in het gebruik van de Microsoft applicaties. Ook heeft hij leiding gegeven bij verschillende bedrijven, is inventief, communicatief sterk en laat graag een blijvende indruk achter.

18 november 2020
€ 71-85 per uur
36-40 uren per week
Groupscontroller Financieel directeur/CFO Manager finance & control

Kennis & Vaardigheden

Accountview Exact Exact Globe Exact Windows Excel Microsoft Dynamics NAV Oracle SAP SAP Fico Visio WhiteVision
Accountancy Bouw & vastgoed FMCG ICT Maritieme diensten Olie, gas & energie Onderwijs Overheden Overige non-profit Productie Retail Telecommunicatie Zorg & welzijn
Activity based costing AO/IB specialisme Budgettering Business control Business planning Consolidatie Corporate finance Due diligence ERP-implementatie Financial audit Financial control Management accounting Managementadvies Planning & control Project control Riskmanagement Tax-accounting Treasury Turnaround management Value based management
Dutch GAAP IFRS
Nederlands Duits Engels

Relevante werkervaring

Business proces manager_organisatie adviseur transitie O2C

Shared Services Center DJI in Den Haag
januari 2019 tot heden

Taken en verantwoordelijkheden

  • Ontwikkelen en toepassen van een organisatiescan (business analysis met risk analysis/ FitGap analyse/ IST-SOLL-GAP) tussen verschillende bedrijven en het SSC (ook in de toekomst te gebruiken) en het schrijven van het rapport hierover.
  • Ontwikkelen en toepassen van een plan van aanpak voor de transitie O2C (operational business plan), inclusief risk register, issue register, change/ communicatie plan.
  • Beschrijven processen organisatiescan en het plan van aanpak en activiteitenplanning volgens op de resultaten van de organisatiescan.
  • Het ontwikkelen van een meerjarenplan voor de afdeling en een budget analyse/ impact.
  • Het berekenen van de potentiële besparingen op de afdeling de komende jaren in samenhang met e-facturatie, harmonisatie en robotisering (RPA).
  • Het opzetten en delen van de visie op de proces flows binnen en buiten de organisatie in een model. Ook in relatie tot en in verband met de werkinstructies binnen het SSC, op strategisch niveau en bij de onderliggende bedrijven.
  • Advisering tot het beschrijven van processen en werkinstructies bij de onderliggende bedrijven.
  • Adviseren transitiemanager O2C, prgramma manager BFA, stuurgroep, andere afdelingen en medewerkers.
  • Begeleiden transitie en integratie van de twee organisaties.
  • Ontwikkelen en stimuleren tot het aanbieden van een dienstverlening aangaande de definiëring van KPI’s, beschrijven proces flows en werkinstructies, toepassen organisatiescans binnen het SSC en haar klanten.
  • Het ontwikkelen van een draagvlak voor veranderingen/ aanpassingen tussen de organisaties.
  • Advisering over de herimplementatie van AGIS (Intercompany).
  • Voor de jaarafsluiting van 2018 hebben ik en de afdeling complimenten gekregen van de Concernadministratie.
  • Het nalopen van de financiële kaderstellingen en deze waar nodig aanvullen.
  • Het opzetten van een coördinatoren overleg met als doel de kwaliteit van de andere afdelingen op hetzelfde niveau te krijgen als mijn afdeling.
  • Het opzetten van een administratie en rapportage- en analyse model voor 700 verschillende posten.
  • Oplossen ad-hoc problemen op de afdeling.

Volledig profiel

Om het volledige profiel van deze kandidaat te zien dient u een account te hebben.