Persoonlijke gegevens
Manager Finance & control of (business) controller of financieel directeur. Managerial & hands-on. Zeer ervaren. Diverse branches. Veranderen>verbeteren!
Ik ben een zelfstandig professional met uitgebreide staat van dienst binnen verschillende functionele gebieden (financieel/economisch; personeel/organisatorisch; strategisch; ICT; projecten/programma’s) op senior management / directie niveau. Eindverantwoordelijk geweest voor stafdiensten (interne bedrijfsvoering) en leiding gegeven aan diverse veranderprocessen. Niet vies van hands-on werk!
Gedegen planning & control opleiding en ervaringen (dus hands-on én managerial).
Sterk in het analyseren en ordenen (duidelijkheid scheppen), (verbeter-) mogelijkheden (met gevolgen) in kaart brengen, doelen stellen, plannen, realiseren (stroomlijnen, organiseren, implementeren, bouwen) en samenwerken met verschillende niveaus (belangen) binnen en buiten de organisatie.
Uiteraard met gevoel voor verhoudingen en omstandigheden.
Ervaring in verschillende branches: groothandel en industrie / zakelijke en financiële dienstverlening. Maar ook binnen hoge school en jeugdzorg.
Inzetbaar in vele rollen, zowel leidinggevend als hands-on op verschillende functionele gebieden.
Snel thuis in verschillende software omgevingen.
Ervaren programma/projectmanager. Kennis van pensioenen als financial én bestuurder.
Tarief bespreekbaar afhankelijk van aard, duur, aantal uren en lokatie van de werkzaamheden.
€ 86-100 per uur
8-36 uren per week
Kennis & Vaardigheden
Relevante werkervaring
Eigenaar: MKB adviseur en -ondersteuner | interim-, project- en verandermanager
januari 2012 tot heden
Taken en verantwoordelijkheden
Bedrijfsadviseur, ondersteuner en verbeteraar voor MKB | algemeen of financieel interim manager | programma- of projectmanager, o.a. bij ’n hoge school, technische infra bedrijven, horeca, foto-studio, franchise-gever, meubel- en interieurbouw, transportonderneming, zakelijke dienstverlening.
Soorten activiteiten, waaronder het verstrekken van financieel-economisch inzicht en overzicht, opzetten van liquiditeitsplanningssystemen en –methodieken, organisatie ontwikkelingen, afhandeling juridische claims, inrichten en ingang zetten processen bij nieuwe klant, reorganisaties, opzetten rapportagestructuren, beperking langdurig verzuim, juridisch en contractueel opzetten nieuwe bedrijven, startersbegeleiding, opzetten ondernemers- en financieringsplannen, strategie begeleiding, personele aangelegenheden, bedrijfsovername, begeleiding faillissement.