Manager finance & control | Business controller

Persoonlijke gegevens

Sr. Finance professional & manager met vele jaren werkervaring (>10 jr.) binnen alle financiële functies. Veel ervaring in food branche, logistiek en supply chain. Ervaren gebruiker van Afas Profit.

01 maart 2016
€ 56-70 per uur
4-40 uren per week
Manager finance & control Business controller Projectcontroller

Kennis & Vaardigheden

Afas Exact Excel
Bouw & vastgoed Farmacie FMCG Handel Logistiek / transport Productie Retail
Budgettering Business control Business planning ERP-implementatie Financial control Interne en externe rapportages Managementadvies Managementondersteuning Planning & control Project control
Nog niet ingevuld
Nederlands Engels

Relevante werkervaring

Manager Control

Buisman Zwolle in Zwolle
april 2002 tot heden

Taken en verantwoordelijkheden

Buisman is een logistieke dienstverlener voor warehousing en transport en tevens industrieel verpakker van zuivelpoeders en kindervoeding. Omvang ca. 60 medewerkers. Omzet 10 mio.

In deze veelzijdige controller functie geef ik leiding aan de afdeling Control en ben eindverantwoordelijk voor finance, P&O en ICT. Lid management team en rechterhand van de DGA. Opstellen strategisch meerjaren businessplan. Opstellen jaarbudgetten en afwijkingen onderzoeken en verklaren. Het maken van budgetten voor projecten en de controle hierop. Calculatie kostprijzen en marges. Opstellen periodieke managementrapportages (financieel & overige KPI’s). Optimaliseren financiële processen (AO/IB). Opstellen jaarrekening. Financieel beleidsadvisering op het gebied van groei- en overnameprojecten. Voorstellen doen voor interne verbetertrajecten.

Projecten en overige werkzaamheden
• Projectleider selectie en implementatie nieuw ERP systeem. Gekozen is voor AFAS Profit ERP & Insite. Start met inrichting financiële module daarna overige modules (CRM, logistiek en orderadministratie, projecten, voorraden, HRM & payrolling). Inclusief interfaces met ERP systeem (Kewill WMS) en planningssysteem (Elance).
• Aanvragen, controle op- en begeleiden van subsidietrajecten zoals WBSO, ESF, opleidingssubsidies e.a.
• Opstellen en schrijven van visie- en strategiedocument t.b.v. management en directie. Tevens initiëren en organiseren van ‘hei-sessies’ incl. gespreksonderwerpen.
• Ontwikkelen, schrijven, cijfermatig uitwerken en implementeren van diverse business cases, waaronder investering in nieuwe verpakkingsfabriek (8,5 mio).
• Ontwikkelen en positioneren van HRM functie. Bedenken, ontwikkelen en verankeren van HR instrumenten zoals bedrijfsreglement, functiebeschrijvingen en functiewaarderingen, verzuim- en rookbeleid, opleiding en ontwikkeling van werknemers, ontwikkeling pop- en functioneringsgesprekken enz..
• Het voeren van (honderden) werving- en selectiegesprekken vanwege sterke groei onderneming (van ca. 35 naar 65 medewerkers). Tevens werving en selectie van mede MT collega’s.
• Projectleider outsourcing IT.
• Initiator en lid projectgroep outsourcing technische dienst.

Volledig profiel

Om het volledige profiel van deze kandidaat te zien dient u een account te hebben.